Aktualności

Istota analityki w Social media

Obsługa mediów społecznościowych powinna oznaczać przemyślane działania. Zdecydowanie nie powinniśmy kierować się tutaj tylko swoim przeczuciem i na nim opierać swojego planu. Profesjonalna agencja social media przeprowadza wyczerpujące analizy, które pozwalają jej skutecznie realizować potrzeby swoich klientów.

Kompleksowa obsługa social media – po co Ci analityka mediów społecznościowych

Jeśli chcemy działać w przemyślany sposób, nie obędzie się bez analizy danych. Jednym z pierwszych kroków jest ustalenie grupy docelowej i określenie, do kogo właściwie chcemy kierować swoje komunikaty. Przydatne będą takie dane demograficzne jak np.:

  1. płeć;
  2. wiek;
  3. miejsce zamieszkania.

Powinniśmy wykorzystać podstawowe statystyki strony. Dane pozwolą nam nie tylko lepiej formułować treści wpisów i dopasować język, ale też właściwie targetować reklamy.

Profesjonalna obsługa social media – ważne jest określenie celu

Dobra agencja social media z Warszawy już na samym początku z porozumieniem ze swoim klientem ustali konkretne cele. To ważne, bo w ten sposób możemy zaplanować, na jakie parametry będziemy zwracać uwagę. Prowadzenie social media w Warszawie może służyć np. zwiększeniu zaufania do marki. Dla niektórych firm priorytetem może okazać się zwiększenie sprzedaży. Agencja marketingowa social media nie może działać po omacku, toteż o te kwestie należy zadbać już na samym początku. Na takie rzetelne podejście od pierwszych chwil współpracy możemy liczyć np. ze strony Intelligence Center.

Umiejętna analiza – jak zajmuje się tym firma social media?

Analityka w mediach społecznościowych wymaga od nas wyznaczenia wskaźników, na których będziemy się opierać. Mowa o KPI, czyli Key Performance Indicators. Sztuką jest dobranie tych właściwych. Za przydatne KPI możemy uznać np. liczbę odtworzeń materiałów audiowizualnych czy liczbę sytuacji, w której klient trafia na witrynę firmy prosto z profilu social media.